Oppdraget besto i å lage en møblering som harmoniserer med bygningens fargebruk, som gir både identitet og fleksibilitet. Dette har vi oppnådd ved å bruke samme møbelserier på flere av skolens områder. Møbleringen er tilpasset de ulike alderstrinnene, slik at elevene skal føle at de vokser med bygget.
Klasserommene er innredet med den samme grunnmøblering med rektangulære pulter og skallstoler enten med c-understell og fotbrett for de minste, eller med gasslift og hjul for de eldre. Sammen med elevoppbevaring i samme høyde som bordene gir dette en fleksibel løsning som enkelt kan tilpasses ulike behov for både individuell jobbing og gruppearbeid.
Vi har vektlagt å tilby mange muligheter for å dokumentere det arbeid man har gjort med flere oppslagstavler og flyttbare tavler på hjul som også muliggjør undervisning med flere pedagoger.
På hvert trinn er det en kjerneområde mellom de ulike klasserommene som er tenkt for både undervisning. Her kan flere klasser samles og ha felles undervisning, eller jobbe i mindre grupper. Møbleringen er valgt for å kunne understøtte en fleksibel bruk av rommet, med flere møbler som også enkelt kan stables vekk ved behov for å raskt frigjøre mer gulvplass.
I skolens underetasje ligger det praktiske undervisningsarealet med to rom for kunst og håndverk. Her er det mulig å jobbe tverrfaglig med både K&H og realfag, og vi har møblert med en løsning for å være kreativ både i grupper og individuelt.
I disse rommene er det viktig med mange gode oppbevaringsløsninger av både materiell og elevarbeider. Vi har også vektlagt mulighet for å både sitte og stå å jobbe ved ulike typer bord og overflater, med både papir og penn, symaskin eller andre verktøy.
Musikkrommet er også innredet i en delikat fargepalett, og trengte lett og fleksibel møblering for å kunne møte ulike behov av bruk. Her skal man kunne lage musikk, synge i kor, eller danse og lage skuespill både hele klasser og i mindre grupper. Vi har valgt sammenleggbare gruppebord på hjul, og krakker som kan stables for å raskt kunne frigjøre gulvplass for dans og teater.
På skolens SFO-avdeling er det innredet med ulike soner, for både aktiv og stille lek. Polstrede sofaer med høy rygg deler opp rommet, lager soner og demper lyd sammen med runde tepper.
Vi har valgt møbler som har flere funksjoner, som sittebenker som også fungerer som bord når man sitter på gulvet, og lekebord med oppbevaring. Også her har vi valgt store gruppebord som kan brukes både ved spising og lek, og som enkelt kan felles sammen og trilles vekk når man trenger mer gulvplass.